INVICTA/FRIGRO 3 STELT ORDE OP ZAKEN IN TWEEDE HELFT

De voorbespreking

Invicta 3 had voor de wedstrijd een lastig probleem, de trainingspakken/shirts/broekjes/rokjes moesten worden gepast. Iedereen liep door elkaar, mensen pakten wat ze pakken konden en wisselden toch weer kleding uit. Het was onrust alom.  Conclusie: mooie shirts en pakken, de broekjes/rokjes waren wat te klein maar daar  wordt wat aan gedaan. Dit alles duurde een kwartier totdat een van de spelers zei :” Jongens en nu even serieus, we moeten zo wel een wedstrijd spelen”. Dat was de voorbespreking, ijzersterk en het leverde een dikke overwinning op terwijl dat de eerste helft niet zo leek.

De tegenstander

Invicta had te horen gekregen dat er een heel aantal spelers gestopt waren bij It Fean, dat is erg jammer want als buurtvereniging gun je dat elkaar niet. Invicta had verwacht dat de tegenstander dus met een aangevuld team zou komen. Dat was ook zo, maar Frigro was blij dat de gemiddelde leeftijd van de tegenstander misschien nog net  iets hoger lag dan de ploeg uit Kollum/Stroobos. De wedstrijd werd er daardoor helaas niet makkelijker op,  de tegenstander had ook routine en dat leverde soms grappige/ vreemde situaties op.

Deze wedstrijd is mede mogelijk gemaakt door :

Edward Hoen, de scheidsrechter van afgelopen zaterdag heeft de afgelopen weken 3 wedstrijden gefloten van onze vereniging voor de KNKV, als hij zaterdag niet had gefloten, had onze wedstrijd niet door kunnen gaan. Hij liet zelfs zijn eigen wedstrijd  schieten door ons te fluiten.  Onze dank is dan ook groot, het is echter erg jammer dat de bond het niet voor elkaar krijgt om scheidsrechters op wedstrijdniveau te laten fluiten.  Deze spelers op dit niveau betalen ook contributie en willen graag ook een scheidsrechter. Het is natuurlijk een probleem van ons allemaal, maar een boete uitdelen terwijl je twee dagen van te voren de wedstrijd pas krijgt toegewezen, is dat ideaal?  Terug naar de wedstrijd, daar doen we het tenslotte voor.

Ruurd Meindertsma

Dit bericht is geschreven op